Medezeggenschap

Als ouder of leerling meedenken over het onderwijs dat gegeven wordt op het Houtkamp College, dat kan! Graag horen we van ouders en leerlingen wat goed gaat en wat beter kan. Medezeggenschap op het Houtkamp College wordt op verschillende manieren vorm gegeven. Er komt een ouderraad en een leerlingenpanel. Daarnaast komt er ook een ‘officiële’ deelraad (medezeggenschapsraad). Samen met de deelraden van het Ulenhofcollege en het Ludger College wordt een formele medezeggenschapsraad gevormd.

In de deelraad van het Houtkamp College denken leerlingen, ouders en medewerkers van het Houtkamp College mee over de verdere ontwikkeling van onze school. We zijn vooral op zoek naar ouders die creatief en constructief mee kunnen en willen denken over de verdere ontwikkeling van het onderwijskundige concept. Daarnaast staan ook onderwerpen als de jaarkalender, de meerjarenbegroting en de verantwoording van de ouderbijdrage op de agenda. In de deelraad gaat het om beleidsmatige zaken en gaan we niet in op individuele casussen van leerlingen, ouders of personeelsleden.

Heeft u belangstelling om plaats te nemen in de deelraad? Stuur dan een mailtje met een korte motivatie (‘Waarom ben ik de juiste ouder om plaats te nemen in de deelraad’) en een kort CV naar info@houtkampcollege.nl. Indien nodig worden er verkiezingen uitgeschreven.